Sköt ärendena elektroniskt
Med blanketterna på denna sida kan du sköta dina ärenden med Kyrkslätts Vatten. Infot som kunden sparar in i systemet via e-blanketterna inleder en systematisk serviceprocess.
Om du vill uträtta ärendena med pappersblanketter eller du har frågor, ring kundservicen, tfn 040 1269510. Handlingarna undertecknas i första hand elektroniskt. Nästan alla bilagor som behövs kan skickas via tjänsten Lupapiste.fi.
I fråga om akuta fel (vattenledningsläckage, avbrott till vattentillförseln, förändringar i vattnets kvalitet) ring alltid till journumret 09 2967 2275 (24/7). Inga textmeddelanden.
Anslutning
- Beställning av vattenförsörjningens meddelande om anslutningspunkt (utlåtande om anslutningspunkt)
- Ansökan om anslutning (eller uppdatering av anslutningens information)
OBS Ansökan kan behandlas först då sökanden tillställt alla behövliga bilagor till Lupapiste och/eller Kyrkslätts vatten
Den som ansluter sig ska i synnerhet se till att flödet och antalet eventuella snabbrandposter märkts ut tydligt på FVA-bilderna.
Bekanta dig med anslutningsprocessen
Ägarbyte eller uthyrning
Beställning av arbete
-
Blankett för beställning av arbete
Obs. Anslutningsarbetet utförs alltid av Kyrkslätts Vatten. Anslutningsarbetet kan beställas först då det finns ett undertecknat vattenförsörjningsavtal.
Leveransvillkor för arbeten
Vattenmätarställningar
Övriga
- Avtal om tomtledningar (mellan fastighetsägarna)
- Beställning av vattenförsörjningens störningsmeddelande till telefonen
- Respons på hushållsvatten och avloppsvatten samt avloppsnät och -anordningar
- Reklamation eller ersättningsanspråk
-
I fråga om akuta fel (vattenledningsläckage, avbrott till vattentillförseln, förändringar i vattnets kvalitet) ring alltid till journumret 09 2967 2275 (24/7).