Registratur
I material- och informationstjänsten håller dokumentförvaltning handlingar tillgängliga för allmänheten och bistår vid användningen av arkiven.Kyrkslätts kommun har en registratur som är gemensam för hela kommunen. Registraturen informerar om behandlingsskedena för anhängiga ärenden och beslut under hela behandlingsprocessen.
Kyrkslätts registratur tar emot och arkiverar dokument som inkommer till kommunen på papper eller elektroniskt, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och skickar dem vidare för behandling. Bl.a. ansökningar, kommuninvånarinitiativ, besvär, sökande av ändring, begäran om utlåtande, utlåtanden, bemötanden och utredningar, beslut, anhållan, kungörelser, svar, brev, anbud och avtal går via registraturen.
Registraturen förvarar registerbeskrivningar
Post till kommunen kan lämnas både i postlådan i servicekontoret och i postlådan på kommunhusets yttervägg.
Anslagstavla
Kommunens anslagstavla finns på Kyrkslätts kommuns webbplats. Kungörelserna publiceras på sidan kungörelser.
Blanketter
Registraturen tar emot blanketter som finns på kommunens webbplats samt elektroniska blanketter.
Registraturen vikarierar för arkivsekreteraren under semestrarna. Beställ arkivmaterial på blanketten eller adressen arkisto@kirkkonummi.fi
Registratur:
PB 20
02401 Kyrkslätt
kirjaamo@kirkkonummi.fi
tfn 040 836 7769
Oppettider:
måndag kl. 8.30-17.00
tisdag - fredag kl. 8.30-16.00
Stängt på veckosluten