Familjeservice
Bedömning av servicebehovet
Bedömningen av servicebehovet baserar sig på :
- ansökan (fristående ansökan som kan göras skriftligt eller per telefon)
- kontakt (myndighet tar kontakt med föräldrarnas samtycke)
- barnskyddsanmälan (myndighet eller privatperson tar kontakt)
- annat sätt
Ansökan, kontakttagandet eller barnskyddsanmälan behandlas inom 7 vardagar. Bedömningen av servicebehovet ska bli klar senast 3 månader efter att ärendet anhängiggjorts.
Kontakt med socialvården för bedömning av stöd
Förloppet av bedömningen av servicebehovet
Fråga råd och ge respons
Familjetjänsternas och barnskyddets verksamhet i undantagssituationen
I denna undantagssituation erbjuds barnfamiljer hjälp enligt behovsprövning. I tjänsterna enligt socialvårdslagen och barnskyddslagen följer vi regeringens linjedragning enligt vilken man uppmanar att undvika närkontakter och stora möten. Linjedragningen är gjord för att skydda befolkningen.
Kontaktuppgifter
Kyrkslätts Välfärdcentral
Familjecenter
Åängsvägen 2, vån. 3.
02400 Kyrkslätt
växel 09 29681
Familjecentralens öppettider
må – to kl. 8-16
fre kl. 8-15
Dörren är låst kl 11-12.
Jour
Under tjänstetid
må-fr kl. 8.00-15.00
040 573 9193
Övriga tider
Social- och krisjouren i Västra Nyland
09 8164 2439