-
Småbarnspedagogik
- Invånarparker
-
Daghem och familjedagvård
- Familjedagvård
- Bobäcks förskola
- Hommas daghem
- Jokirinteen päiväkoti
- Junailijan päiväkoti
- Kantvikin päiväkoti
- Kartanonrannan päiväkoti
- Kolsarin päiväkoti
- Koskentorin päiväkoti
- Laajakallion päiväkoti
- Liinaharjan päiväkoti
- Masalan päiväkoti
- Neidonkallion päiväkoti
- Nissnikun päiväkoti
- Prästgårdsbackens daghem, Lindal
- Prästgårdsbackens daghem
- Ravalsin päiväkoti
- Sepänkannaksen päiväkoti
- Sjökulla daghem
- Veikkolan päiväkoti
- Vuorenmäen päiväkoti
- Winellska förskolan
- Privat småbarnspedagogik
- Ansökan, avgifter och uppsägning
- Vård hemma och stöd
-
Information om småbarnspedagogik och förskoleundervisning
- Välmående
- Måltider
- Transporter inom förskoleundervisningen
- Språk och kultur
- Läs- och lovtider inom småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen
- Digitala portfolior inom småbarnspedagogiken
- Att framställa anmärkning om den småbarnspedagogiska verksamheten
- Vanliga frågor om småbarnspedagogik
- Tvåårig förskoleundervisning
-
Kyrkslättsäventyr
- Kyrkslättsäventyr - Högbergets grotta
- Kyrkslättsäventyr - Jerikobacken
- Kyrkslättsäventyr - Glansbaggestigen
- Kyrkslättsäventyr - Kakarsberget
- Kyrkslättsäventyr - Kantviks näridrottsplats
- Kyrkslättsäventyr - Kasaberget
- Kyrkslättsäventyr - Kyrkdalsparken och idrottsparken i centrum
- Kyrkslättsäventyr - Kyrkslätts frisbeegolfbana
- Kyrkslättsäventyr - Linlo
- Kyrkslättsäventyr - Masaby idrottspark
- Kyrkslättsäventyr - Meiko
- Kyrkslättsäventyr - Morsfjärdens fågelplattform
- Kyrkslättsäventyr - Porkkala udd
- Kyrkslättsäventyr - Hasselstigen & Eriksstigen
- Kyrkslättsäventyr - Ragvalds museiområde
- Kyrkslättsäventyr - Rönnskärs fyr
- Kyrkslättsäventyr - Saltfjärdens fågeltorn
- Kyrkslättsäventyr - Veikkola idrottspark
- Kyrkslättsäventyr - Vattentornsbackens jättegryta
- Utveckling av småbarnspedagogik
- Blanketter
- Kontaktuppgifter
-
Undervisning och utbildning
-
Grundläggande utbildning
- Skolorna
- Att börja skolan
- Skolgången i den grundläggande utbildningen
- Hälsa och välmående
- Stöd för lärande och skolgång
- Skolornas eftermiddagsverksamhet och klubbar
- Samarbete mellan hem och skola
- Kommunikation mellan skolan och hemmet - Wilma
- Gymnasierna och yrkesutbildningen
- Bildningstjänsternas kontaktuppgifter
- Skolornas bygg- och renoveringsprojekt
-
Grundläggande utbildning
- Övrig utbildning
-
Genvägar
- Småbarnspedagogiken och utbildningen rekryterar
- Information om Wilma
- Skolornas läs- och lovtider
- Läs- och lovtider inom småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen
- Avgifter inom småbarnspedagogiken
- Kommunalt tillägg till hemvårdsstödet
- Skolresor
- Kosthållsservicens matsedlar
- Anmälan om specialdiet
Digital portfolio
Inom Kyrkslätts småbarnspedagogik avses med portfolio en samling av barnets personliga dokument. Arbetssättet i anknytning till portfolion baserar sig på vissa pedagogiska principer. Principer som styr portfolioarbetet är barnorientering, individualitet, barnets delaktighet och positivitet. I portfolion blir stigen för barnets individuella uppväxt och lärande, intressen och andra erfarenheter som är av betydelse för barnet självt synliga på ett positivt sätt. Med hjälp av portfolioarbetet bildas barnets aktiva relation till dokumentering av eget lärande och egen uppväxt. Portfolioarbetet är en del av den pedagogiska dokumenteringen och planeringen, utvecklingen och utvärderingen av den pedagogiska verksamheten.
Barnet deltar i dokumenteringen som hör ihop med portfolioarbetet och valet av de dokument som ska läggas till i portfolion. För att portfolioarbetet ska kunna genomföras ändamålsenligt är det viktigt att också barnets egna tankar och kommentarer alltid inkluderas i anslutning till de valda dokumenten. Det reflekterande samtalet utifrån dokumenten i portfolion bildar sambandet mellan portfolioarbetet och den pedagogiska dokumenteringen, varvid portfolioarbetet också stödjer utvecklingen av den inklusionsbaserade och barnorienterade verksamhetskulturen vid sidan om sina andra mål.
(Kyrkslätts plan för småbarnspedagogik, 2022, s. 52)